Veiligheid en GDPR

Archivering en archiefbeheer volgens de hoogste veiligheidsnormen.

keyboard_arrow_up
De focus van Dockx Rhenus Archisafe

De focus van Dockx Rhenus Archisafe

Gegevens zijn in het huidige informatietijdperk een onmisbaar onderdeel van de economie en moeten naar behoren worden beschermd, zoals onder meer vastgelegd in de General Data Protection Regulation (GDPR) wetgeving. Veilig beheer van privacygevoelige bestanden is voor Dockx Rhenus Archisafe een absolute prioriteit. In overleg met onze klanten ontwikkelen wij specifieke concepten op maat voor gegevensbescherming en archiefbeheer.

Uw voordelen

Veiligheid

Onze archieven bieden het allerhoogste beveiligingsniveau. Alles van brandbeveiliging tot inbraakbeveiliging is volledig in orde, zodat uw bestanden bij ons altijd veilig zijn.

add

ISO-certificaten

Dockx Rhenus Archisafe houdt zich aan de strengste veiligheidsmaatregelen en gegevensbeperkingen. Onze systemen zijn wij zowel ISO 27001 (informatiebeveiliging) als ISO 9001 (kwaliteitsmanagement) gecertificeerd.

add

GDPR-proof

Onze processen garanderen een consequente naleving van de gegevensbescherming overeenkomstig artikel 32 van de GDPR. Ons archiveringssysteem is ook audit-proof.

add

Veiligheidsmaatregelen

De archieflocaties van Dockx Rhenus Archisafe bieden maximale veiligheid en bescherming tegen ongeautoriseerde toegang, diefstal, brand- en waterschade.

  • Beveiligde toegang met een persoonlijk vergrendelingssysteem
  • Register en verklaring van gegevensbescherming voor bezoekers en werknemers
  • Omheining en inbraakalarm met meldkameropvolging
  • Videobewaking van de verschillende zones in ons magazijn
  • GPS-tracking voor alle koerierwagens
  • Ongediertebestrijding en monitoring
  • Klimaat- en temperatuursensoren
  • Brandpreventiemaatregelen (controlekamer, sprinklerinstallatie, brandblussers, rookverbod, opleiding)

Een belangrijk element is de anonieme en willekeurige opslag van archieven. Aan de buitenkant van de archiefgoederen is alleen een barcode zichtbaar. Die barcode is een willekeurig nummer zonder betekenis, en dus zijn de archiefgoederen anoniem. Archiefgoederen van alle klanten worden door elkaar in de opslag gezet. Alleen het computersysteem kan vertellen aan wie een archiefstuk toebehoort en waar het zich bevindt.

Onze applicatie voor archiefbeheer is gebouwd door onze eigen IT-afdeling en wordt gehost in ons eigen datacenter. Elke documentbeweging wordt vastgelegd in een audit-proof archiveringssysteem, zodat de status van elk document altijd opvraagbaar is. Bovendien biedt het systeem maximale beveiliging en bescherming tegen onbevoegde toegang. Elke klant krijgt een unieke login. Het is mogelijk om meerdere logins per bedrijf te verkrijgen, zodat elke afdeling toegang heeft tot hun documenten.

Heeft u vragen over onze diensten?

Aarzel niet en neem contact met ons op.

Contacteer ons!

Onze andere diensten